Ascend P7 まさかの在庫切れ!

12/20に色を黒で注文したのだが、
I’m sorry that the item [SKU153490]HUAWEI Ascend P7 5-inch Hisilicon Kirin 910T 1.8GHz 4G LTE Smartphone[+Color;Black] is still of stock. And it’ll be in stock around 1-2 weeks.
と黒がまさかの在庫切れ!で、
Would you mind changing the color to silver? 
「シルバーに変えませんか?」
と、勝手なメール。
1~2週間位待つか。と思い、メールを返すと、
We'll ship your order 11091257 as soon as possible after it’s in stock.

と、「出来るだけ早く送ります」と返したにも関わらず、翌日には生産中止で送れません、
(;´д`)。
I’m sorry that the item [SKU153490]HUAWEI Ascend P7 5-inch Hisilicon Kirin 910T 1.8GHz 4G LTE Smartphone[+Color;Black] has been stopped production.
なんじゃそりゃ!
しかたないのでシルバーでもいいか、
でも、「EMSの手数料サービスしてよ!」と送ってみたが、事実上のお断りメール。

Do you mean cancelling the whole order 11091257 or just the unavailable phone?

そのあと、一緒に注文したケースや保護フィルムも一緒にキャンセルか?って聞いてきた。
そんな質問、それまでに確認しとけっ!
と頭にきました。

ネットの情報で、P8 lightより、Ascend P7がいいかなってポチったが、ムダ骨になった。